Ostoskori

Ilmainen toimitus yli 100 € tilauksiin!

Tehokkaita tapoja vahvistaa immuunijärjestelmääsi


Koti » Blogi » Tehokkaita tapoja vahvistaa immuunijärjestelmääsi
w2w terveys ja hyvinvointi Tehokkaita tapoja vahvistaa immuunijärjestelmääsi -blogi

Tehokkaita tapoja vahvistaa immuunijärjestelmääsi

Jos haluat parantaa immunologista terveyttäsi, saatat miettiä, kuinka auttaa kehoasi taistelemaan infektioita vastaan.

Vaikka vastustuskyvyn parantaminen on helpommin sanottu kuin tehty, niin muutamat ruokavalio- ja elämäntapamuutokset voivat auttaa sinua tehostamaan kehosi luonnollista puolustuskykyä ja taistelemaan sairauksia aiheuttavia infektioita vastaan.

Tässä on muutamia luonnollisia tapoja vahvistaa immuunijärjestelmääsi.

w2w terveys ja hyvinvointi Nuku riittävästi

Nuku riittävästi

Immuniteetti ja uni kietoutuvat toisiinsa. Itse asiassa unen puute tai huonolaatuinen uni on yhdistetty lisääntyneeseen sairausriskiin.

Tutkimuksessa , johon osallistui 164 tervettä ihmistä, havaittiin, että alle 6 tuntia yössä nukkuneet saivat todennäköisemmin flunssan kuin ne, jotka nukkuivat 6 tuntia tai enemmän joka yö.

Riittävä uni parantaa luonnollista vastustuskykyäsi. Kun olet sairas, saatat joutua nukkumaan enemmän auttaaksesi immuunijärjestelmääsi taistelemaan sairautta vastaan.

w2w terveys ja hyvinvointi Syö enemmän täyskasviruokaa

Syö enemmän täyskasviruokaa

Ravinteita ja antioksidantteja on runsaasti kokonaisissa kasviruoissa, kuten hedelmissä, vihanneksissa, pähkinöissä, siemenissä ja palkokasveissa, mikä auttaa sinua taistelemaan sairauksia vastaan.

Näiden elintarvikkeiden antioksidantit auttavat vähentämään tulehdusta torjumalla epävakaita molekyylejä, jotka tunnetaan nimellä vapaat radikaalit, jotka aiheuttavat tulehduksia, kun niitä kerääntyy liiallisesti kehoon.

Lisäksi hedelmät ja vihannekset sisältävät runsaasti ravintoaineita, kuten C-vitamiinia, mikä auttaa lyhentämään flunssan kestoa.

w2w terveys ja hyvinvointi Lisää terveellisten rasvojen saantia

Lisää terveellisten rasvojen saantia

Terveet rasvat, kuten oliiviöljyssä ja lohessa olevat, parantavat immuunivastettasi infektioille vähentämällä tulehdusta.

Vaikka matalatasoinen tulehdus on tyypillinen reaktio stressiin tai loukkaantumiseen, niin krooninen tulehdus taas ”tukahduttaa” immuunijärjestelmää.

Oliiviöljyn anti-inflammatoriset eli tulehdusta estävät ominaisuudet on yhdistetty kroonisten sairauksien, kuten sydänsairauksien ja tyypin 2 diabeteksen, pienempään ilmaantumiseen. Lisäksi sen anti-inflammatoriset ominaisuudet auttavat taistelussa sairauksia aiheuttavia bakteereja ja viruksia vastaan.

Tulehdusta ehkäisevät omega-3-rasvahapot, kuten lohessa ja chia-siemenissä olevat, ovat myös hyödyllisiä.

w2w terveys ja hyvinvointi Syö enemmän fermentoituja ruokia

Syö enemmän fermentoituja ruokia

Fermentoidut ruoat sisältävät runsaasti probioottisia mikrobeja, jotka auttavat pitämään ruoansulatuskanavasi terveenä.

Jogurtti, hapankaali, kimchi (kiinankaalista tai muista kasviksista hapatettu korealainen ruokalaji), kefiiri ja natto (perinteinen japanilainen ruoka, joka on valmistettu hapatetuista soijapavuista ja jota syödään yleensä aamiaiseksi) ovat joitain tähän luokkaan kuuluvia ruokia.

Tutkimusten mukaan kukoistava suolistobakteerien ekosysteemi auttaa immuunisolujasi erottamaan normaalit, terveet solut ja vaaralliset tunkeutuvat organismit.

Jos et syö fermentoituja ruokia päivittäin, probioottiset lisäravinteet ovat toinen vaihtoehto.

w2w terveys ja hyvinvointi Pidä lisätyt sokerit minimissä

Pidä lisätyt sokerit minimissä

Uusien tutkimusten mukaan lisätyillä sokereilla ja prosessoiduilla hiilihydraateilla on merkittävä rooli ylipainossa ja liikalihavuudessa. Liikalihavuus lisää myös mahdollisuuksiasi sairastua.

Sokerin rajoittaminen auttaa sinua laihduttamaan ja vähentämään kroonisten sairauksien, mukaan lukien tyypin 2 diabeteksen ja sydänsairauksien riskiä vähentämällä tulehdusta ja edistämällä painonpudotusta.

Sokerin rajoittaminen on keskeinen osa immuunijärjestelmää vahvistavaa ruokavaliota, koska lihavuus, tyypin 2 diabetes ja sydänsairaudet vahingoittavat kaikki immuunijärjestelmääsi.

w2w terveys ja hyvinvointi Juo riittävästi eli pidä itsesi nesteytettynä

Pidä itsesi nesteytettynä

Vaikka nesteytys ei välttämättä suojaa sinua bakteereilta ja viruksilta, on tärkeää välttää kuivumista yleisen terveyden kannalta.

Kuivuminen aiheuttaa päänsärkyä sekä vaikuttaa fyysiseen suorituskykyyn, tarkkaavaisuuteen, mielialaan, ruoansulatukseen sekä sydämen ja munuaisten toimintaan. Nämä ongelmat tekevät sinusta alttiimman sairastumisille.

Veden kuivumisen välttämiseksi juo säännöllisesti tarpeeksi vettä. Huomaat, kun virtsasi muuttuu vaaleankeltaiseksi.

w2w terveys ja hyvinvointi Hallitse stressitasosi

Hallitse stressitasosi

Stressin ja ahdistuksen lievitys on välttämätöntä immuunijärjestelmän terveydelle.

Pitkäaikainen stressi aiheuttaa tulehduksia ja immuunisolujen toimintahäiriöitä.

Mielen harjoitteet, liikunta, päiväkirjan pitäminen ja venyttelyharjoitukset ovat toimintoja, jotka auttavat sinua hallitsemaan stressiäsi. Pätevän ohjaajan tai terapeutin kanssa käydyt keskustelut ovat myös hyödyllisiä.

w2w terveys ja hyvinvointi Täydennä viisaasti vahvalla immuunijärjestelmä -paketilla

Täydennä viisaasti

Useiden tutkimusten mukaan seuraavat lisäravinteet voivat auttaa kehosi yleistä immuunivastetta:

C-VITAMIINI auttaa vastustuskykyyn, koska C-vitamiini on voimakas antioksidantti. Yli 11 000 osallistujaa käsittävän tutkimuksen mukaan 1 000–2 000 mg C-vitamiinia päivässä lyhensi vilustumisen kestoa aikuisilla 8 % ja lapsilla 14 %.

D-VITAMIINI on lihaksille, luustolle ja immuunijärjestelmälle. D-vitamiinin puutos voi lisätä riskiä sairastua, joten lisäravinteet voivat auttaa.

SINKKI auttaa vastustuskykyyn. Yli 75 mg:lla sinkkiä päivässä lyhensi flunssan kestoa 33 % 575 osallistujan tutkimuksessa.

COLOSTRUM edistää vatsan ja suoliston hyvinvoinnin kautta koko immuunipuolustusjärjestelmäämme. Ternimaidon laktoferriini ehkäisee tai lievittää tulehduksia.

SELJANMARJAN on osoitettu vähentävän virusperäisten ylähengitystieinfektioiden oireita rajoitetussa tutkimuksessa.

VALKOSIPULIN lisääminen vähensi flunssan ilmaantuvuutta lähes 30 % 12 viikkoa kestäneessä tutkimuksessa, johon osallistui 146 osallistujaa.

Lopputulos

Voit parantaa immuunijärjestelmääsi tänään tekemällä muutamia muutoksia elämäntapaasi ja ruokavalioosi.

Sokerin saannin vähentäminen, nesteytyksestä huolehtiminen, riittävä harjoitteleminen, riittävä uni ja stressitason hallitseminen ovat muutamia keskeisiä asioita vahvaan immuunijärjestelmään.

Tässä on muutamia immuunijärjestelmän terveyteen ja hyvinvointiin vaikuttavista tuotteistamme:

fiSuomi